Image

2015 - Vilken trenden vinner du på?

2015-01-07

Det är nu löften, årsavslut, ett nytt kvartal och perioder då blickarna framåt börjar visa sig. På TV, i tidningar, radio och självklart på internet är det alltid lika intressant att läsa och se hur människor tittar i spåkulan och spekulerar.

Jag erkänner att jag är nyfiken och tittar på de trender som rör mitt arbete. Vilken inriktning kommer marknaden att ta? Vad händer med jobb-rollerna? Vilket segment ser ut att växa och bli vinnaren under 2015? Det är jag inte ensam om att bevaka.

Oavsett vad trend-spanarna säger eller var trenden pekar är en sak säker. Det blir inte lättare att vara aktiv och synas på marknaden, oavsett om det är i analog form eller digital form. Minst sagt ett spännande problem. Har du klart för dig vilka stora hinder du kan komma att möta på marknaden under året?

Jag är inte mycket för nyårslöften, jag har aldrig riktigt förstått varför de måste komma ett klockslag mellan mina bättre och sämre beteenden. Istället försöker jag att löpande göra medvetna justeringar både i arbete och livet. I mitt försök att vara mer medveten finns en liten känsla att jag lärt känna mig själv bättre.

Så om jag får välja en trend för 2015 skulle det vara "lär känna dig själv". Det är när personligheten definieras som varumärket blir starkare. Det är värt mer, både för dig själv och företaget.

God fortsättning på det nya året! 


Taggar: trender, varumärke
Kategori: Blandat

blog comments powered by Disqus

Inlägg av Kristoffer Söderlund

user_avatar

Teknik-glad entreprenör som hjälper företag att skapa digitalt affärsvärde. Passion för affärsutveckling, digital produktion, marknadsföring och utbildning. Växte upp med 28.8k modem, då man väntade på nerladdningar. Finns på Google plus.