Marknadsautomation - Media & Marknad

Marknadsautomation - När du vill förstå kunden

Modern försäljning

När du säljer räcker det sällan med ett samtal, två samtal eller tre samtal. Kunden lite trött och uppfattar ofta samtalen som besvärlig, för du är inte den enda som ringer. Här ställer sig säljaren i ett hörn och säger - “Så är det inte” och i andra hörnet står köparen och säger - “Jo, jag har inte tid med alla samtal”. Vem har rätt?

Det finns en köp- & säljprocess

Det finns ett behov. Du vill sälja och kunden vill köpa, om vägarna möts och samspelar leder det oftast till en affär. Vad vet du om dina kunders köpprocess? Är din säljprocess anpassad för modern försäljning?

Vad är marknadsautomation?

Ordet i sig handlar om automatiserad marknadsföring. Vi gör den via ett digital media och sätter upp en aktivitetsplan. Din kund får ta del av e-post och uppmanas att läsa mer på hemsidan. Det kan innebära att du ringer ett samtal som en aktivitet, men du gör det om kunden visat sig vara aktiv kring informationen om den produkt/tjänst du erbjuder. 

Det handlar om dialogen

Du kan tugga sönder din kunder med säljsnack som är helt ointressant eller så du kan visa att du finns tillgänglig och kan hjälpa. Du vet att kunden behöver tid och trovärdighet. Det handlar om dialogen din kund vill ha kring din lösning. Hur blir du förare i den dialogen? Med marknadsautomation.

Vi hjälper dig hela vägen

Stor som liten är marknadsautomation en viktig del i framtidens försäljning. Planerat och effektivt säljarbete som bygger varumärke och håller din kontakt varmt är musik. Du har inte all tid i världen men kan göra det personligt, säljinriktat och automatiskt. Du behöver bara stämma in med möjligheten.

Demo och upplägg

Kontakta oss för ett demo och en idé för upplägg. Än idag har vi inte stött på en organisation som har ett eget sätt att jobb och vi anpassar oss efter dina behov. Ta steget till bättre och effektivare försäljning.